Miért fontos a keresőoptimalizálás, SEO

2023.07.29

A SEO, keresőoptimalizálás célja

A keresőoptimalizáció (SEO) alapvető célja, hogy tartalmunk (pl. blogcikkek, termékoldalak) az első találati oldalon, azaz a SERP-en (Search Engine Results Page - Keresőmotor találati oldal) jelenjen meg a releváns kereséseknél. Ezáltal lehetőséget teremt arra, hogy tartalmunkat felfedezzék azok is, akik nem ismerik vállalkozásunkat, árunkat, szolgáltatásunkat, márkánkat.
A SEO segítségével növelhetjük a márkánk láthatóságát és megteremthetjük az online térben a kapcsolatot a potenciális közönséggel.
Az Ahrefs felmérése szerint a honlapok 91%-a soha nem ér el forgalmat a Googletól. Mi tartozzunk inkább a 9%-hoz!

Gondoljunk a SEO-ra, mint a digitális marketing nagyszerű kiegyenlítőjére. Minden vállalat számára lehetővé teszi a sikert és az elérhető közönség megtalálását, még akkor is, ha nagy a verseny a piacon. A minőségi tartalom és gondosan kidolgozott SEO stratégia révén versenyképesen felvehetjük a harcot a legnagyobb iparági szereplőkkel az azonos célközönség meghódításáért.

A SEO további előnye, hogy alacsony kockázattal jár, de magas hozamot hozhat. Talán ez a legegyszerűbb és legköltséghatékonyabb módja annak, hogy vállalkozásunk javítsa online láthatóságát és eredményét.

Bár fizetős-eszközök is léteznek – PPC –, de azok nem hosszú távon hatnak, csak addig láthatóak, amíg fizetünk értük.

A bevált SEO gyakorlatok időtállóak és hatékonyak. Ha szeretnénk meghódítani az összes lehetőséget, íme néhány bevált SEO gyakorlat.

Kulcsszókutatás

A kulcsszavak jelentőségét nehéz túlértékelni a SEO világában. Azonban nem elég a megérzéseinkre és elképzeléseinkre hagyatkozni, amikor kiválasztjuk a rangsorolni kívánt kulcsszavakat és kifejezéseket. Alapos kutatást kell végeznünk.

Fontos, hogy fontos kulcsszavakat válasszunk ki: a keresőmotorok algoritmusai nem naivak. Felismerik, ha a kulcsszavak és a tartalom témája nem illik össze. A felhasználói élmény szempontjából pedig rossz döntés lehet nem megfelelő kulcsszavakra koncentrálni.

Figyelembe kell vennünk a kulcsszavak keresési mennyiségét: A keresési mennyiség azt mutatja meg, hogy egy adott kulcsszóra havi szintén hányan keresnek rá. Minél magasabb a keresési mennyiség, annál népszerűbb a kulcsszó vagy kifejezés, ami nagyobb eséllyel vezet arra, hogy emberek találják meg az optimalizált tartalmunkat. Bár ez azt is jelenti, hogy más vállalkozások is versengenek ezekért a kulcsszavakért, és ez nehezítheti a rangsorolást.

Figyeljünk a kulcsszavak nehézségére: A kulcsszó nehézsége azt mutatja, mennyire nehéz a SEO optimalizációja. Vannak olyan kulcsszavak, amelyek olyan erősen versenyeztek, hogy szinte lehetetlen rangsorolni őket. Az Ahref és a SEMrush olyan iparvezető eszközöket, amelyek segíthetnek a kulcsszavak nehézségének felmérésében.

Kerüljük a kulcsszavak túlzott használatát: A weboldalak túlzsúfolása hosszú kulcsszavakkal természetellenes hatást kelt, és ronthatja az olvashatóságot. Mint mindenben, itt is az arany középút a legjobb megoldás.

SEO auditálás

A SEO folyamatunk hosszú időt vesz igénybe, és lehet, hogy hónapokba vagy évekbe telik, mire elérjük az első oldalra kerülést. Azonban a megfelelő adatok és statisztikák nélkül, illetve a SEO tapasztalat hiányában ez az idő lehet akár pazarlás is, mintha több ezer dollárt költenénk arra, hogy a rossz irányba haladjunk.

Az SEO auditálás szüntelen folyamat, melynek során figyelemmel kísérjük a SEO teljesítménymutatókat, például a kulcsszavak rangsorolását és a kulcsszavakra érkező forgalmat. Ez segít abban, hogy nyomon kövessük, hogy helyesen járunk-e, és megfelelően alkalmazzuk-e a SEO stratégiát.

A rendszeres audit, analitika szükséges, mivel a SEO környezet folyamatosan változik és viharos lehet. Az egyik nap még az első helyen álló oldal egy idő után könnyen a homályba merülhet. Az időszakos keresőoptimalizálási jelentések megoldások abban, hogy eldöntsük, szükséges-e megváltoztatni a kulcsszóstratégiánkon, ha az erőpróbák nem hozzák a várt eredményeket.

Az olyan eszközök, mint a SEMRush, a Google Analytics és a Google Search Console, hozzáférést biztosítanak ezekhez az információkhoz, ami lehetővé teszi az áttekintést a kulcsszó-teljesítményről és más részletekről.

Visszamutató hivatkozások, linkek

Bár a kulcsszavak nagyon fontosak a SEO szempontjából, nem szabad elfelejtenünk a keresőmotorok fő célját: jó hírű és releváns tartalom nyújtását.

A visszamutató hivatkozások nagyszerű mutatói a jó hírnévnek. A visszamutató hivatkozások száma és minősége azt jelzi a keresőmotoroknak, például a Google-nek, hogy a weboldalunk megbízható és magasabb helyezést érdemel a cél kulcsszavainktól.

Ideális esetben a visszamutató hivatkozások természetesen jönnek létre, ahogy más vállalkozások felfedezik és megosztják a tartalmunkat. Azonban gyakran szükséges stratégiát kialakítani a visszamutató hivatkozások számának növelése érdekében. Ennek során fontos, hogy minőségi tartalmat kínáljunk, ami másoknak is értékes lehet, és ösztönözze őket a hivatkozások elhelyezésére.

Az SEO, a kulcsszókutatás, az auditálás és a visszamutató hivatkozások stratégiájának kombinálásával hatékonyan növelhetjük weboldalunk láthatóságát a keresőmotorok találati oldalán. Mindezek az alapvető megoldások sikeres vállalkozást jelentenek abban, hogy az online tér versenyén elérjük a célközönséget.

***

A témát kiegészítő bejegyzések:

Amikor vendég a SEO

SEO célkereszt - mire és hogyan célozzunk

A SEO ajánló funkciója

A linkek ereje

Sokszínű keresőoptimalizálás

A vállalkozói műveltség része: keresőmarketing

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el