A SEO ajánló funkciója
Dühöng a nyár
Balatonfenyves egy kedves kis üdülőjének árnyas udvarán
olvasgatunk, kezemben a Webergonómia című könyv, a feleségem
valami női lapot lapozgat s egyszer csak így szól:
- Egy pincér
itt épp arról beszél, hogy ebéd után nem azt kérdezi a
vendégektől, hogy kérnek-e kávét, hanem azt, hogy presszókávét
vagy capuccinot kérnek-e!
A SEO, a keresőoptimalizálás pincére vagyok?
Marketing fogás, amely nyilvánvalóan növeli a forgalmat. Ez még éppen belefér a pimasz kis fogások fogalomkörébe, nem egy fajsúlyos átverés, némi figyelemmel "kivédheti" a vendég, ha a rámenősség ellenére van. Ez a megoldás még éppen belefér a szolgáltatás és a szolgáltatásmarketing fogalmába.
A Webergonómia (szerkesztette: Leiszter Attila) ugyanígy arról gondolkoztat el, hogy vajon az én SEO-val is foglalkozó Weblib blogom hogyan is áll a vendég kiszolgálása terén, etikus és tudományosan igazolható eszközöket használok-e, vagy (legalább) okos és marketingben jártas pincér módjára járok-e el?!
Egy korábbi nyáron, ugyanitt, a linkek és az evolúció
kapcsolatáról elmélkedtem, miszerint a linkelés a hasonló
genetikai állományú (gondolatiságban, világfelfogásban rokon)
honlapok, blogok támogatását is jelenti, támogatás alatt a
túlélésüket és a szaporodásukat elősegítő momentumot
értve.
S íme, most a kezemben tartott könyv Jakob Nielsen
nyomán az információszerzés és a táplálékszerzés evolúciós
szerepének hasonlatosságára hívja fel a figyelmemet.
Ez
praktikusan azt jelenti, hogy az interneten kereső ember a legkisebb
ráfordítással akarja megszerezni a "betevő falatját",
az információt. Vagyis gyorsan, rövid, lényegre törő
változatban akarja megszerezni azt, amiért fellépett az
internetre. (Egyedül, puszta kézzel nem megy neki az ember egy
elefántnak, mert annak, mint tápláléknak a megszerzése felettébb
fáradságosnak és bizonytalannak látszik.)
Ízlésesen tálalt keresőoptimalizálás
SEO szempontból is lényeges és tanulságos: nem elég a kereső rangsorában elől állni, a website attól még nem feltétlen lesz "étvágygerjesztő". Illetve az "étvágygerjesztő" weboldalak bizonyosan előrébb fognak kerülni a keresőkben is.
Gyakorlatilag egy olyan dilemma előtt állok, hogy vajon akkor szolgálom-e jobban a látogatót, ha ez, a keresőoptimalizálással, SEO-val foglalkozó blogom lineárisan közvetíti a bejegyzéseimet (mint most), vagy ha egy "eligazító" oldallal "kínálnám meg" a látogatót: ha ide kattint, akkor a SEO szolgáltatásaim feltételeivel ismerkedhet meg, ha pedig ide kattint, akkor a tapasztalataimat viheti ingyen, már ha önmaga akarja honlap-optimalizálni a honlapját.
De nyár van, meleg van, döntés helyett most - talán valamilyen
rejtett evolúciós parancsra - inkább "túlélni", vagyis
fürdeni megyek...
***
A SEO-ról már beszéltünk a blogban: Amikor vendég a SEO