SEO célkereszt - mire és hogyan célozzunk

2023.06.08

Célkeresztben a SEO célkeresztje

Vajon miképpen lehet pontos találatokat elérnünk?
A SEO, a keresőoptimalizálás során alkalmazott célzás közben vajon melyek azok a nélkülözhetetlenül szükséges elemek, amelyeket a pontos találatok elérése érdekében figyelembe kell vennünk?
Vajon felvihetők-e egyetlen ábrára a legfontosabb, alapvető SEO-s kritériumok?
A bejegyzés és a lentebb már a szöveget olvasható méretben felmutató ábra ezekre a kérdésekre keres feleletet.

Mindenekelőtt a célzás céljáról, vagy másképpen: a SEO értelméről.
A SEO a marketing, azon belül az online marketing, azon belül is a keresőmarketing egyik részterülete. Célja, hogy egy website-ot (amely lehet klasszikus honlap, lehet blog, lehet facebook jegyzet is akár) a keresők élvonalába emeljen. (Magyarországon jelenleg a Google érdemel kitüntetett figyelmet, a kilencven százalékot is bőven meghaladó piaci részesedése alapján.)

Ám azonnal szögezzük is le: nem lehet minden oldal az élvonalban!

A helyi találatokról

Vagy nem azonnal, hanem csak hónapok, évek múltán. Rengeteg munka árán. Kemény befektetéssel . És nem is mindenhol. Kezdetben helyben, a helyi találatok között. Lehet, hogy ennyi elegendő is. Egy autószerviz számára például főnyeremény helyben elsőként mutatkozni címmel, térképpel a bajba jutott sofőr okostelefonjának, mobiljának a képernyőjén.
Az ország ellentétes szegletén hiába is volna első az asztali számítógép monitorokon, senki sem hozná ide szervizeltetni az autóját.
Tehát területi és tartalmi szegmentáció, targetálás - csupa marketing fogalom... Ezek nélkül sajnos nem célozhatunk pontosan.

Tudnunk kell, hogy nem lehetünk tartósan sokkal jobbak a keresőkben, mint amit a Corporate Identity, illetve a szervezet maga összességében ér! Az ügyeskedők az interneten is ügyeskedni fognak, a hanyagok hanyagok lesznek a weben is, a hibás áru vagy szolgáltatás itt is hamarosan elbukik.
Vagyis a SEO nem lehet az áru vagy a kiszolgálás minőségének, az antimarketinges vagy tőkehiányos szervezet cselekvőképtelenségének pótlója!

De nézzünk végre a távcsövünkbe:

A SEO célkereszt
A SEO célkereszt

A függőleges oszloppal tulajdonképpen könnyű dolgunk van, hiszen ezt az alapvető, korántsem ismeretlen gondolati sort tartalmazza:

domain - URL - title - description - keywords - főcím (h1) - alcímek (h2-h6) - képek - képnév - képaláírások - alt - linkek - mélylinkek - ellenőrzés, frissítés

Ezekről a fogalmakról már szó esett az ismeretterjesztő céllal írt oldalainkon, így érdemes ezekről a lapokról feleleveníteni korábbi SEO-s, keresőoptimalizálásra vonatkozó alapismereteinket:

SEO-keresőoptimalizálás alapok

A kulcsszó kettős jelentésben

A keyword (kulcsszó) fogalmánál persze érdemes megállnunk egy pillanatra. A keywords kapcsán meg kell említenem, hogy meta tag-ként már nem használatos, vagyis a keresők nem veszik számításba, így azt meta tag-ként ne szerepeltessük, ne töltsük ki, ne használjuk.
Kulcsszó, kulcskifejezés értelemben viszont nagyon is komoly, hagyományos szerepben mutatkozik. Tehát a keywords szó a célkereszten a kulcsszavak kiválasztásának fontosságára hívja fel a figyelmünket. Kiválasztásukhoz több eszköz is rendelkezésünkre áll, ilyen például a Google AdWords kulcsszó választó eszköze vagy a Google Trendek. E témáról korábban itt beszéltünk:

Kulcsszavak kiválasztása

Linkek

A linkek összetett, bonyolult ügye is megér néhány SEO-misét. Amiről gyakorta megfeledkezünk: a törött linkek eltakarítása és a belső linkek fontossága. 

A link fogalma

A keresőmarketingben használt linket általában hivatkozási vagy hyperlinknek nevezik. Ez egy olyan elem vagy szöveg, amelyre kattintva egy felhasználó egy másik webhelyre vagy weboldalra navigálódik. A keresőmarketingben a linkek kiemelkedően fontosak, mert segítenek a webhelyeknek és weboldalaknak növelni az online láthatóságukat és rangsorolásukat a keresőmotorok találati listáin.

A keresőmotorok, mint például a Google, rendszeresen átkutatják az internetet, és az ott található linkek alapján értékelik a webhelyeket és weboldalakat. Minél több minőségi és releváns link mutat egy webhelyre vagy weboldalra, annál valószínűbb, hogy magasabb helyezést ér el a keresési eredmények között.

A link definíciója tehát a keresőmarketingben az, hogy egy olyan kapcsolatot vagy hivatkozást jelent, amely összekapcsolja a webhelyeket és weboldalakat, és a felhasználókat az egyikről a másikra irányítja. A megfelelő linkstratégia kialakítása és a minőségi linkek szerzése kiemelten fontos a keresőmotor optimalizálásában és a weboldalak hatékony promóciójában.

A linkekről például itt esik szó:

A linkek ereje

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el