Marcipán Múzeum Pécs – mert nálunk minden van

2023.07.03

Marcipán múzeum – én meg még nem tudtam

Tegnap az asszonnyal óriásit sétáltunk a városban, a mediterrán nap belevigyorgott a képünkbe rendesen, vagy három óra hosszat róttuk az utcákat.

A Király utcában egyszercsak elénk gurult egy picinyke lány:
-Tessék mondani, hol van a Marcipán Múzeum!
Nagyobbat nevettem mint a nap, hát mi van itt, mesedélután?
De az asszony máris mutatta a kicsinek, merre az arra.
Nem véletlenül vettem el feleségül, tud ez az asszony mindent, ami egy városban fontos lehet 🙂

Szóval tényleg, itt, Pécsett, már ez sem hiány, Marcipán Múzeum is van! Izirájder Öcsém (olvastam egy jóvágású trikón) és ez most pont ide illik, ugyebár! Hiszen Pécs a lokálpatrióták szerint a múzeumok városa!

***
Ha már múzeum, akkor legyen itt még egy, ráadásul online múzeum:
Marketing múzeum

Janus szereti Kapitány Gabit

Napok óta ezeregy ügy és mindig elmaradt a nyomozás. Pedig KapitanyG-nak megígértem, hogy kiderítem – mikor nézhetné meg Pécsett Janus Pannonius arcmását. Féltem, hogy késésben leszek, s mikor láttam a neten, hogy a Régészeti Múzeum az átalakítások miatt már a szombati Múzeumok Éjszakáján sem lesz nyitva – végképp elkeseredtem. Most mit gondol majd KapitanyG Budapesten, már a bloggerekben sem bízhat Pécsett?

Ma ott jártam a múzeum közelében, a Remekek Házában, ahol kulturális ügyekben gyűrtem az ipart, hiszen a pécsi Kulturális Ipari Klaszter nyomvonalán hatoltam a régió gondjaiba, s végezvén ezzel, hazafelé kanyarítottam egy picinyt a lépteimen – a múzeum felé.

Az emeletet – a kiállítás helyét zárva találtam. Lent a földszinten viszont nyitott irodába pillanthattam be, ahol egy hölgy egy számítógép monitorján figyelt valamit.
Gondolkodtam kicsit, hogy koppintok egyet a félfán, s kinyögöm, hogy El lobo vagyok, a blogger és KapitanyG, aki szintén blogger, kérdi, hogy Janus Pécsett mikor látható…
Koppintottam is, de civilre vettem a bonyolult figurát, hogyhát egy távol élő ismerősöm érdeklődik a…, szóval érdeklődik, hogy mikor érdemes Pécsre látogatnia, ha Janus arcképére volna kíváncsi.

– Az ismerőse elkésett kicsit – felelte Nagy Erzsébet, a régészeti osztály vezetője -, mert a kiállítás már nem látogatható, de ha a jövő héten Pécsett jár és bejelentkezik nálunk, még meg fogjuk mutatni neki!

Na, ilyenkor akad meg az ember torkán a szó, hogy ilyen "hivatalnokok" is vannak…

Hát, kedves KapitanyG, nem csak te szereted Pécset, hanem téged is szeret … Janus! 🙂

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el